LEdig tjänst

Fondadministratör

Vi söker dig som vill vara en del av vårt Backoffice-team.

I rollen som fondadministratör ingår du i vårt Backoffice-team på vårt huvudkontor i Varberg.

Då vi står under Finansinspektionens tillsyn har vi ett flertal lagar och riktlinjer att följa, vilket kräver noggrannhet, disciplin och kontroll.

Välkommen med din ansökan

Ansökan med personligt brev och CV skickas till mejladressen rekrytering@simplicity.se senast den 30 januari 2025. 

Märk ansökan ”Ansökan: Fondadministratör”.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Anställningen är heltid 8-17 med arbetsplats på vårt kontor i Varberg.

Arbetsuppgifter

Du kommer att få utmanande och varierande arbetsuppgifter som breddar din kunskap inom finans, med fokus på värdepappersfonder. Arbetet innebär administrativt arbete för fonderna, såsom; hantering av affärstransaktioner, utbetalningar, fondflyttar, konto och depåavstämningar, rapporteringar, NAV-beräkning samt kundservice.

Kvalifikationer

I rollen som fondadministratör efterfrågas följande kvalifikationer:

– Kunskap inom företagsekonomi, finansiell ekonomi, redovisning eller IT och data.

– Du har ett intresse för finansmarknaden och är prestigelös och serviceinriktad.

– Det är viktigt att du är noggrann, engagerad i det du gör och fullföljer det du har påbörjat på ett korrekt och effektivt sätt.

– Du har god datorvana och har kunskap och intresse av att arbeta i Excel med att hantera och analysera data.

– Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.

Copyright Simplicity AB 2023